+359 879 222 434 office@ekspertite.bg
+359 879 222 434
Начало БЛОГ Топ 11 причини за провал на ресторантите

Топ 11 причини за провал на ресторантите

Д-р Любен Станев
Д-р Любен Станев
Д-р Любен Станев
Д-р Любен Станев
Diplomat plaza hotel & resort
Д-р Любен Станев Лалев е доктор по туризъм към СУ „Климент Охридски”. Има научни приноси в дестинационния мениджмънт. Повече от 10 години, самият той е представител на туристическия бизнес сектор в нова дестинация – създател на множество брандове, ед ...
Компетенции
Позициониране на туристическия продукт;
Изграждане и развитие на дестинация;

Последни проекти
Концептуализация и реализация на уникален туристически продукт
Създаване и разработване на Health & Beauty center
Diplomat plaza hotel & resort
18.11.2014 г.


Не позволявайте тези 11 причини да спрат развитието на вашия ресторант.

1. Лошо отваряне.
„Никога не може да получите втори шанс да направите добро първо впечатление" важи с пълна сила в ресторантьорския бизнес. Световните ресторанти имат екипи, които съдействат за правилното пускане;

2. Липса на бизнес план.
Бизнес планът включва всичко, което ще направите в ресторанта. Чрез него ще планирате бъдещето муи ще формулирате маркетингова стратегия, ще определите структурата на управление, както и ще планирате финансирането и т.н. Това е вашата пътна карта към успеха;

3. Липса на уникално предимство за продажба (USP).
Вашите клиенти имат нужда от причина да дойдат при вас, вместо при конкуренцията. Не разчитайте само на вкусната храна. Не подценявам значението на чудесната храна, но тя се предлага почти навсякъде. Тя не е уникално предимство за продажба, дори и да имате уникални ястия и напитки. Макар, че смятате, че храната ви е по-добра от тази на конкурентите, гарантирам ви, че конкуренцията смята същото за себе си. При обслужването е същото – не може то да е уникалност. Ако искате да предложите нещо наистина уникално, това трябва да е емоция, която предлагате на клиентите, независимо дали това е носталгия, романтика или нещо друго;

4. Ограничение по отношение на вижданията.
Грамотните собственици знаят всичко за клиентите си, а не се ръководят по собствените си лични вкусове и мнения. Не бъдете хладнокръвни. Бъдете отворени за мнения, различни от вашите собствени. Не се доверявайте на мнението на хора, без необходимата квалификация;

5. Липса на идентичност.
Липсата на идентичност е обратна на ограниченията по отношение на вижданията. Успехът на ресторанта зависи от способността за създаване на бранд и придържане към неговата идентичност, съсредоточена върху усъвършенстването и. Пример за идентичност може да е униформата, защото е част от имиджа на ресторанта;

6. Недообмислена ценова стратегия.
Трябва да има метод за ценообразуване на менюто. Не може просто да погледнете цените на конкурентите и да ги копирате. Финансовата картина на вашия бизнес е по-различна от на всеки друг бизнес, и е нужно да има стратегия за ценообразуване.

7. Лошо управление на запасите.
Разходите за храна и персонал са най-големият разход на ресторанта. Оптимизирането на менюто и видът на влаганите хранителни продукти води до намаляване на инвентара;

8. Твърде голямо меню.
Големите менюта създават редица проблеми както за кухнята, която трябва да поддържа непрекъснато всички продукти за направата на множеството ястия, независимо дали някой ще ги купи или не (ако не ги купят, пък те се развалят). Освен това те не са нужни и от гледна точка на клиента. Когато той има твърде много избор, това го обърква и той избира прекалено дълго, а когато най-накрая избере нещо, изпитва съмнения дали е взел правилен избор и дали другите ястия не са били по-вкусни и дали не е допуснал грешка в избора.

9. Наемане и обучение.
В повечето ресторанти липсват обучения (освен, при наемане)
за подобряване на ресторантьорската услуга. Те трябва да се правят периодически и да има изпити, чрез метода "Таен клиент" за установяване дали персоналът продължава да се справя и какво трябва да подобри;

10. Не се правят специални рецепти.
В малко ресторанти има различни уникалнни вкусове. Да, както по-горе стана ясно храната не е уникално конкурентно предимство, но е задължително да има уникален вкус, който се харесва на клиентите и те отиват пак заради него. Още по-добре е този вкус да има връзка с тематиката на заведението и с дестинацията (ако ресторантът е в дестинация).

11. Недостиг на клиентски проучвания и пазарни анализи .
Задълбоченото клиентско проучване и анализ на ресторанта е от жизненоважно значение успешното му развитие. Това е друга област, където опитен собственик или маркетинг експерт може да помогне.

Избягвайте тези топ 11 грешки и да се насладите на доволни и доходоносни клиенти.


Коментари
Напишете коментар

* Име и фамилия

* E-mail

Пол

мъж

жена
* Заглавие на коментара

* Вашият коментар

* Моля, въведете кода


Полетата с * са задължителни
Вашият коментар ще бъде публикуван след одобрение от администраторите на сайта
Подобни статии
ПАРТНЬОРИ